Το ημερήσιο παιδαγωγικό πρόγραμμα του παιδικού μας σταθμού διαμορφώνεται έτσι ώστε να επιτευχθούν οι τελικοί ετήσιοι στόχοι μας. Οι στόχοι μας είναι να αναπτύξει το κάθε παιδί ξεχωριστά, αλλά και ολόκληρη η ομάδα, όλους τους τομείς ανάπτυξής τους, ανάλογα με την ηλικία τους:
Ηλικία 2 ετών - Τομείς:
- Ορόσημα κίνησης: π.χ. σέρνει παιχνίδια πίσω του καθώς περπατάει, αρχίζει να τρέχει, κλωτσάει μπάλα κτλ.
- Ορόσημα λεπτής και αδρής κινητικότητας: π.χ. μουτζουρώνει, χτίζει πύργους, αδειάζει δοχεία κτλ.
- Ορόσημα λόγου και ομιλίας: π.χ. αναγνωρίζει πρόσωπα, αντικείμενα και μέρη του σώματος, χρησιμοποιεί προτάσεις, ακολουθεί εντολές.
- Γνωστικά ορόσημα: π.χ. κατηγοριοποιεί - ομαδοποιεί χρώματα - σχήματα, συμβολικό παιχνίδι.
- Κοινωνικά και συναισθηματικά ορόσημα: π.χ. μίμηση, ενθουσιάζεται όταν συναναστρέφεται με άλλα παιδιά, ανεξαρτησία, προκλητική συμπεριφορά, άγχος αποχωρισμού.
Ηλικία 3 ετών - Τομείς:
- Ορόσημα κίνησης – λεπτής κινητικότητας: π.χ. τρώει μόνο του, βάζει παπούτσια, περπατάει σε ευθεία γραμμή, κρατάει ικανοποιητικά μία μπογιά κτλ.
- Αισθητηριακά - γνωστικά ορόσημα: π.χ. αναγνωρίζει ήχους, συγκεντρώνεται, συμβολικό παιχνίδι με αντικείμενα, κατηγοριοποιεί αντικείμενα.
- Γλωσσικά και κοινωνικά ορόσημα: π.χ. σχηματίζει φράσεις και θέτει ερωτήσεις, χρησιμοποιεί πληθυντικό, επαναλαμβάνει τραγούδια, παίζει με ομάδα παιδιών, μιμείται, βοηθάει.
Ηλικία 4 ετών - Τομείς:
- Ορόσημα κίνησης, αδρής και λεπτής κινητικότητας: π.χ. τρώει μόνο του, κρατάει σωστά το μολύβι, κόβει, συναρμολογεί, πιάνει μία μπάλα που αναπηδά.
- Αισθητηριακά και γνωστικά ορόσημα: π.χ. αναγνωρίζει όλα τα χρώματα κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, αναγνωρίζει συναισθήματα χαρά, λύπη, θυμό κτλ.
- Γλωσσικά και κοινωνικά ορόσημα: π.χ. διαθέτει πλούσιο λεξιλόγιο, διανθίζει ιστορίες, συνεργάζεται με άλλα παιδιά, συμπεριφέρεται λες και η κούκλα ή το αρκουδάκι του νιώθει και σκέφτεται κτλ.